Miesiąc

maj 2023

Pokazuje: 1 - 10 z 13 artykułów

Regionalne opowieści z dawnych lat – II spotkanie w ramach inicjatywy BLISKO

„Jak Zosieńka z diabłem tańcowała” , legenda o grabowskiej karczmie, historia rodziny Lenkiewiczów” i wiele innych, ciekawych opowieści wysłuchali uczestnicy II spotkania pt. „Regionalne opowieści z dawnych lat” odbywającego się w ramach inicjatywy „Zapomniany przodków świat” projekt BLISKO. Pani Natalia z Grabowem nad Wisłą związana jest ponad 50 lat. Mimo, że nie jest ona jego rodowitą …

„Żyrafa u fotografa” – II spotkanie z cyklu Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato – Inicjatywa Oddolna BLISKO

Na drugim spotkaniu w ramach inicjatywy oddolnej BLISKO, którą realizuje niefomalna grupa Rodzice Dzieciom w Grabowie nad Wisłą z cyklu „Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato”, mama Magda i mama Martyna pięknie przeczytały wiersz Ludwika Jerzego Kerna pt. „Żyrafa u fotografa”. Dzieci dowiedziały się z niego jak trudne zadanie miał pewien pan fotograf i jak sobie z nim poradził. Wiersz „Żyrafa u fotorgrafa” skłonił …

Zlot motocyklowy Motogang – Oddolna Inicjatywa Grupy Nieformalnej RODZICE DZIECIOM BLISKO

W trakcie pikniku rodzinnego przy Filii w Grabowie nad Wisłą zaprosiliśmy mieszkańców i czytelników do spotkania i wspólnej zabawy podczas zlotu motocyklowego lokalnej grupy MotoGang ze Zwolenia. Pasjonaci jednosladów mogili podziwiać przeróżne maszyny i porozmawiać jednocześnie z ich właścicielami, którzy dzielili się swoją pasją, a także obalali negatywne mity dotyczące motocyklistów. W trakcie zoltu można …

Jak żyć bez śmieci – warsztaty Zero Waste z cyklu Żyjemy w zgodzie z naturą BLISKO

Warsztaty promowały gospodarkę o obiegu zamkniętym oraz ideii ograniczenia zużycia surowców poprzez ponowne ich użycie w życiu codziennym. W trakcie warsztatów wstąpiliśmy do każdego pomieszczenia w domu. W łazience dowiedzieliśmy się jak oszczędzać wodę, że waro zrobić swój krem czy dezodorant, oraz w jakich opakowaniach najlepiej kupować kosmetyki i środki czystości. W kuchni, gdzie powstaje najwięcje …

Od glinianej tabliczki do ebooka – historia książki. Oddolna Inicjatywa Nieformalna Grupa Nauczycieli z Babina

W maju 2023 roku Grupa Inicjatywna Nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej im. Heleny Długoszewskiej w Babinie rozpoczęła realizację projektu Od glinianej tabliczki do ebooka – historia książki. W ramach współpracy z Gminną Biblioteką Publiczną w Przyłęku, która jest beneficjentem programu BLISKO – Biblioteka zawsze łączy, opracowałyśmy inicjatywę, której celem jest promocja czytelnictwa oraz literatury wśród dzieci i młodzieży …

Zakątek ziołowy – Inicjatywa oddolna Program BLISKO

W dniu 13 maja 2023r w ramach projektu ZAKĄTEK ZIOŁOWY grupa 21 uczestników projektu wyjechała na warsztaty zielarskie do ziolowego Zakątka w Korycinie na Podlasiu. W ramach projektu zwiedziliśmy Ogród Botaniczny oraz uczestniczyliśmy w warsztatach zielarskich. Po obiedzie zwiedziliśmy Świętą Górę Grabarkę oraz zamek Kasztelik Korona Podlasia. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury I Dziedzictwa Narodowego …

Jak powstaje książka – Incjatywa Odolna Program BLISKO

Druga część warsztatów „Jak powstaje książka” Koło Gospodyń Wiejskich Dziedziczki oraz Gminna Biblioteka W Przyłęku zorganizowała kolejny dzień warsztatów na których uczestnicy robili ilustracje do swoich książek oraz pisali przepisy do swoich książek kucharskich Dofinansowano ze środków Ministerstwa kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025

Dla każdego coś dobrego – warsztaty literacko-edukacyjne dla najmłodszych

W ramach projektu edukacyjno-animacyjnego pt. Od pomysłu do publikacji  podczas trwajacego Tygodnia Bibliotek pod hasłem „Moja,Twoja, Nasza – Biblioteka! odwiedziły nas dzieci klas I i II z Publicznej Szkoły Podstawowej w Przyłęku. Na początku naszego spotkania dzieci zostały poproszone o utworzenie pociągu, każdy dostał swój biblet na przejzd do Biblioteki. Ze śpiewem, okrążyliśmy budynek dookoła poczym weszliśmy do środka. Wspólnie …

Z Kopernikiem przez galaktyki – Inicjatywa Oddolna BLISKO

„Kopernik- astronom, który poruszył Ziemię ” – warsztaty literacko – plastyczne realizowane w ramach Inicjatywy Oddolnej „Z Kopernikiem przez galaktyki” . Spotkanie z dziećmi poprowadziła inicjatorka projektu p. Małgorzata Jaworska. Uczniowie poznawali postać najsłynniejszego polskiego astronoma oraz narysowali jego portret. Nasi najmłodsi uczniowie zaskoczeni byli, jak ogromną wiedzę i umiejętności posiadał Mikołaj Kopernik. Dofinansowanie ze …