Panie bibliotekarkisiedzące przy stole. Pani prowadząca stoi.

Celem szkolenia było rozwijanie wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu różnorodnych form animacji czytelnictwa w bibliotekach opartych na zasobach lokalnych skierowanych do różnych grup czytelniczych. W pracy metodami aktywnymi ważnym aspektem jest budowanie dobrych kontaktów z użytkownikami.

Metody skierowane do seniorów można zatytułować od koncentracji do animacji. Gdzie do promocji czytelnictwa możemy wykorzystać większość ćwiczeń związanych z usprawnieniem pamięci seniorów np. różnokolorowy tekst, gdzie na wstępie czytamy słowa, a następnie recytujemy nie treść a kolor wyrazu.

Metody skierowane do młodzieży to różnego rodzaju zagadki, układanki, gry typu memory tj. tworzenie wierszy z pociętych na wersy zwrotek, black poetry, ożywianie książki, memory tytułowe.

Metody skierowane do dzieci powinny być oparte głównie na zabawie, poznawaniu i badaniu. Rozwijające ich kreatywność i wykorzystujące zasoby biblioteki. Celem pracy z dziećmi w bibliotece jest pobudzanie ciekawości dzieci, aby poczuły się, jak mali czarodzieje.

Szczególnie uczestnikom szkolenia spodobała się metoda związana z odczytaniem ukrytych słów przygotowanych z wykorzystaniem aplikacji SNOTES i tworzenie na ich podstawie haseł promujących czytelnictwo lub książkę.

Aktywne metody promocji – szkolenie BLISKO

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *