Kolejny dzień wyjazdu był poświęcony działaniom szkoleniowym w Ośrodek Edukacji Przyrodniczej przy Podlaskim Ogrodzie Botanicznym „Ziołowy Zakątek”w Korycinach. Pierwsze szkolenie pt. Warsztaty komponowania herbat wprowadziły uczestników we właściwości ziół związane z naparami. Prowadząca omówiła właściwości ziół i owoców w podziale na grupy ze względu na ich działanie przeciwprzeziębieniowe, uspokajające, oraz wzmacniające pamięć i koncentrację. Uczestnicy mieli okazję wykorzystać zdobytą wiedzę do skomponowania własnej herbaty. Każdy z uczestników zabrał przygotowaną przez siebie mieszankę do domu.

Drugie szkolenie dotyczyło „Warsztaty komponowania mieszanki zapachowej i zawieszki zapachowej. Prowadząca również omówiła właściwości niektórych ziół i olejków eterycznych, jako środków do aromaterapii w podziale na grupy ze względu na ich działanie energetyzujące i pobudzające, relaksacyjne i wyciszające, łagodzące problemy oddechowe. Uczestnicy wykorzystali zdobytą wiedzę do skomponowania własnych mieszanek zapachowych. Dodatkowo każdy składał zawieszkę zapachową z gotowej mieszanki ziół, dodając olejek eteryczny i umieszczają kartonowym opakowaniu. Każdy z uczestników zabrał przygotowaną przez siebie mieszankę oraz zawieszkę.

Po warsztatach przyszedł czas na wizytę w bibliotece wiejskiej prowadzonej w ośrodku. Gromadzone są w niej książki związane z ziołolecznictwem, ale też pozycje niebeletrystyczne. Właściciel ośrodka stara się skupować starodruki związane z leczeniem ziołami. Podlasie jest skarbnicą wiedzy o wykorzystaniu ziół w leczeniu oraz ich magicznym działaniu.

Ostatnim etapem wyjazdu było zwiedzanie ogrodu botanicznego, w którym przeważają uprawy roślin leczniczych i aromatycznych. Specyfiką ogrodu są kolekcje populacji dziko rosnących roślin leczniczych pozyskiwanych z obszaru Wschodniej Polski, stanowiące materiał badawczy wykorzystywany m.in. przez współpracujące z Ogrodem instytucje naukowe.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *