Rok

2022

Pokazuje: 1 - 10 z 36 artykułów

Żyjemy zgodnie z porami roku – cykl spotkań literackich BLISKO

Od lipca realizowany jest cykl spotkań literackich „Żyjemy zgodnie z porami roku” we współpracy z Dyskusyjnym Klubem Książki. Uczestnicy spotkań w bibliotece w Przyłęku wybierali fragmenty wierszy i innych utworów o porach roku na wsi  oraz innych niosących pozytywne przesłanie do przygotowania  listów z pozytywną wiadomością na dobry dzień.  Przyszedł czas na przeniesienie wybranych fragmentów …

Spotkanie z druhną z OSP w Grabowie nad Wisłą- BLISKO

W ramach współpracy z Ochotniczą Strażą Pożarną w Grabowie nad Wisłą w realizacji projektu BLISKO „Biblioteka zawsze łączy”, 8 listopada odwiedziliśmy przedszkolaków z Publicznej Szkoły Podstawowej w Grabowie. Gościem specjalnym i główną prowadzącą spotkanie była druhna Zuzanna, która w ciekawy sposób przybliżyła przedszkolakom specyfikę pracy strażaka. Pani Zuzia rozpoczęła spotkanie od przeczytania wiersza Urszuli Kozłowskiej „Strażak”. Następnie …

Wieczór opowiadaczy – BLISKO

Wieczór, biblioteka, książki i opowieści przy akompaniamencie etnicznej muzyki. Gawędziarskie spotkanie w kręgu i wsłuchanie się w opowieści stalo się udziałem uczestników „Wieczoru opowieści”. Opowiadaczki i opowiadacze przenieśli wszystkich do krainy historii osadzonych w ich wspomnieniach oraz zapamiętanych bajaniach. Historie były pełne humoru, zaskakujących zwrotów akcji, z dawnych i niedawnych czasów. Naszych wspólnych. Było o mądrych …

Opowiadanie, czy myślenie wizulane cz. 4 – BLISKO

Na ostatnich warsztatach przed finałowym „Wieczorem opowiadaczy” spotkało się jedenastu uczestików spotkań. Przygotowane przez nich opowiadania nabierały ostatnich szlifów lub ulegały całkowitej transformacji pod okiem prowadzącego. Uczestniczy warsztatów  przygotowywali wspólnie słowo wstępne, którym należy słuchaczy wprowadzić w tematykę i formę opowieści, aby zapewnić pełny przekaz głównych treści. Część opowiadających za namową Jarosława Kaczmarka wplotła w …

Książka artystyczna dla małych nieczytaczy -BLISKO cz. 3

Drugi dzień warsztatów rozpoczęliśmy od przeczytania książeczki Irminy Żochowskiej „Cztery pory roku w ogrodzie”. Która miała zainspirować uczestników przy tworzeniu ilustracji do kolejnych stron w książeczce POP UP. A kolejne strony książeczki miały zawierać jesień i zimę. Każdy z uczestników z uwagą i starannością starał się wycinać, montować i kolorować swoje ilustracje. Na koniec spotkania …

Książka artystyczna dla małych nieczytaczy” -BLISKO cz. 2

Spotkanie rozpoczęliśmy od rozmowy co to jest książeczka artystyczna i czy dzieci jak i rodzice znają tego typu książeczki. Książka artystyczna może mieć różną formę, każda z nich ma ciekawe ilustracje, które są ruchome, niektóre elementy można otwierać jak i przesuwać, co uczestnicy mogli zaobserwować na przedstawionych przykładach. Książka typu POP UP jest jedną z …

Książka artystyczna dla małych nieczytaczy -BLISKO cz. 1

Warsztaty skierowane do nauczycieli grup przedszkolnych i nauczania początkowego. W trakcie spotkania uczestnicy mieli okazję zobaczyć, jak w prosty sposób z paru kartek bloku technicznego wykonać różnego typu książki, które mogą wykorzystać w swojej pracy z dziećmi. Zaczynając od książeczki Leporello, którą składamy ze wstęgi naprzemiennie łamanego papieru do postaci harmonijki. Tego typu książeczki możemy …

Projekt BLISKO- spotkanie ze strażakiem

W ramach Projektu Blisko „Biblioteka zawsze łączy” realizowanego przez Gminną Bibliotekę Publiczną w Przyłęku, w którym partnerami są m.in. Ochotnicza Straż Pożarna w Łagowie oraz Ochotnicza Straż Pożarna w Grabowie nad Wisłą w Publicznej Szkole Podstawowej w Łaguszowie w Grupie Przdszkolnej i Klasie 0 odbyło się spotkanie z członkinią OSP tj. ochotniczym strażakiem druhną Weroniką. Na …

Spotkanie z nauczycielami – BLISKO

Realizacja spotkania dla nauczycieli bibliotekarzy, nauczycieli nauczania początkowego oraz nauczycieli polonistów  przebiagała w myśl projektu „Biblioteka zawsze łaczy”, dofinansowanego z programu BLISKO. Nauczyciele są grupą osób, które najlepiej znają zainteresowania i zaangażowanie w życie szkoły osób czynnych zawodowo posiadających dzieci. Oczywistym jest fakt, że znają też potrzeby dzieci i młodzieży uczęszczającej do ich placówek. Ta …